måndag 19 maj 2014

Bokdoft

Som jag nämnde i mitt tidigare inlägg, finns det mängder med saker jag uppskattar med böcker. En oerhört sinnlig del av denna uppskattning är doften av böcker. Känslan av att slå upp en nyinköpt bok och känna doften av papper och trycksvärta, är för mig helt jämförbar med känslan av att hälla upp en riktigt god mörk öl.
   För att kunna njuta av denna doft även utan nyinköpt bok har Geza Schoen skapat parfymen Paperpassion, en parfym som doftar nytt papper och trycksvärta.
   Har personligen svårt att se att jag vill dofta som en nyuppslagen bok hela dagen. För mig är denna doft något jag vill njuta av några korta intensiva sekunder. Men att däremot kunna njuta av denna doft som ett litet avbrott när du läser e-böcker måste vara optimalt 
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar