lördag 18 oktober 2014

En förklaring

Jag lovade mig själv när jag startade denna blogg i början av år 2011 att jag aldrig skulle be om ursäkt för icke frekventa uppdateringar eller dåligt skrivna/alltför kortfattade texter. Hur ofta jag publicerar i min blogg avgör jag själv och ingen annan. Visst får jag fler läsare om jag publicerar oftare, men ändock: jag gör detta oavlönat för mitt eget höga nöjes skull. Så länge det är luststyrt måste det få vara lustfyllt.

   Trots detta löfte och allt vad det innebär insåg jag idag att det är dags att ge en förklaring till varför jag inte uppdaterat sen sommaren. Jag tänker inte be om ursäkt, bara ge en förklaring.
   I början av augusti blev jag tillfrågad om jag ville bli medarbetare hos Epok förlag. Ett litet oberoende bokförlag bestående av människor som brinner för skräck- och sci-fi genren inom litteratur. Tanken var från början att jag mest skulle syssla med korrekturläsning av noveller och romaner, men snart hade jag även axlat en redaktörsrollen för en kommande postapokalyptisk novellsamling (i vilken jag själv ingår...).
   Detta arbete som jag utför på min fritid tar mycket tid och ork. Jag har därför knappt läst något annat skönlitterärt under hösten och alltså inte haft speciellt mycket att skriva om i bloggen. Men hav förtröstan kära läsare! Jag lägger inte ner Glasögonorm. Snarare ser jag det som att dess betydelse ökat än mer efter det att jag blev medarbetare hos Epok förlag. I bloggen kan jag nu förutom att skriva om mitt eget skrivande och recensera böcker, även dela med mig av väl valda erfarenheter från förlagsvärlden. Det blir alltså funderingar från tre olika synvinklar i denna blogg framöver: författarens, recensentens och redaktörens/korrekturläsarens.
   Lämnar er idag med ett citat från en man som på sistone vuxit mycket i mina ögon.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar