måndag 4 juni 2012

Vem-böckerna blir app!

Av alla de barnböcker jag läst sen jag blev förälder tillhör definitivt Vem-böckerna mina favoriter.
   Med en helt unik stil lyckas Stina Wirsén roa både stora och små i sina korta och kärnfulla böcker.
   Bonnier har nu valt att lansera alla Vem-böckerna i en smidig app som fungerar både på iPhone och iPad.
   Boken Vem bestämmer? finns förinstallerad i appen, en bok om läsning och frukost med mindre barn som varje småbarnsförälder kan känna igen sig i. 
   Vill man läsa flera Vem-böcker kostar de 15 kronor styck och läggs in i appen som ett litet bibliotek.
   När jag presenterade appen för min 3-åriga dotter i lördags ville hon först lyssna på Vem bestämmer? minst 10 gånger och snälla pappan köpte då Vem Blöder? som hon sen lyssnade på ytterligare minst 5 gånger. När det sen blev dags att släcka lampan och sova blev hon trots denna massiva litteraturbombning sur och arg på mig för att hon inte fick lyssna fler gånger. 
   Bättre recension av en app för barn har jag svårt att tänka mig.

2 kommentarer:

  1. Min stackars dotter fattade ingenting. Det kan bero på att jag attackskrattade hela tiden. Men hej. Bra tips. Hade missat "vem bestämmer".

    SvaraRadera
  2. He, he!
    Det är skönt att läsa när man garvar mer själv än dem man läser för...
    Just passagen där Lilla bestämmer att Stora är dum och sen slänger filen på Stora är riktigt fin.

    SvaraRadera