söndag 31 mars 2013

Sågning

Slet hårt med en novell i början av mars 2013. Mix-förlag anordnade en tävling för att få fram ny bra Science-fiction på svenska. Jag bar/bär på en förhoppning om att jag är en av dem som faktiskt kan bidra med detta.
  Dessvärre somnade den store författaren på soffan samma dag som manuset skulle lämnas in, så bidraget fick skickas in "utom tävlan".
Drömde sen i natt att jag fick ett otroligt skickligt skrivet refuseringsbrev. I punktform och med en layout som passade novellens tematik, hade förläggaren fullständigt nedgjort min novell. Dessvärre mindes jag inte när jag vaknade upp vilka brister hon såg i novellen.
   Intressant hur hjärnan funkar. Har absolut inte skänkt min insända novell en tanke sen jag skickade in den. Men mitt undermedvetna har uppenbarligen funderat desto mer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar